Postup lakovania u nás v motojuris.sk
Plech… tu to celé začína s prívlastkom – pokrčený, roztrhnutý, prelakovaný štetkou , sprejom , či nejakou syntetickou farbou .
- začneme s kompletizáciou dielov – ak je motocykel kompletný, o čo sa väčšinou postará klient ( v opačnom prípade vieme zohnať a dodať diely ), tak začneme s analýzou kompletnosti. V prípade , že nič nechýba ideme na ďalší krok
- pieskovanie – začneme s čistením plechov, metódou jemného pieskovania , čím dokonale očistíme plech od všetkej farby, nečistôt , blata a podobných nežiaducích vecí
- klampiar – dierky po záslepkách, nedovierajúce kastlíky, nesediace podsedlové plechy a mnoho ďalších chýb , ktoré dokáže náš klampiar vyriešiť . Vyvárame plechy, hlinníkové diely a mnoho iných vecí .
- gitovanie – najhorší proces z celého lakovania prichádza… git , git a ešte raz git , všade samý git , ale po úspešnom hrubom gitovaní a následnom jemnom dohladení gitu a povrchu , môžeme pokračovať v ďalšom kroku.
- nanášanie základových látok – ako základ používame kvalitný dvojzložkový epoxidový základ od firmy QuickLine alebo Novol (For historic cars) , epoxid dokáže uzavrieť plech od vlhkosti , ktorá je nežiadúca . Následne nanášame pre vyrovnanie povrchu polyesterové základy, následne izolátory na bázy epoxidu a následne plnič , ktorý vyleštíme pre konečnú fázu lakovania
- lakovanie – naša obvyklá a najviac používaná Jawa červená farba , ktorú máme namiešanú original podľa receptúry začneme nanášať v 3 vrstvách . Farba je na báze Direct gloss , pre prémiovú kvalitu vieme použiť aj farbu na bázy BC . Náterové látky používame výhradne od firmy PPG American industries .
- Linkovanie a vyfarbovanie nádrže – posledná fáza od odovzdania je linkovanie. Zoberieme štetec Kafka a naša šikovná pani začne ťahať zlaté či biele linky po blatníkoch a nádržiach . Posledná čerešnička je vyfarbenie loga nádrže Jawa alebo Čz .